Пріоритетні напрями діяльності бібліотеки .

 

       На сьогодні бібліотека, реалізуючі концепцію інформатизації суспільства, тобто зберігаючи, обробляючи, поширюючи інформацію, займає ключову позицію серед постачальників інформаційних послуг. 

Але погляд на бібліотеку тільки з точки зору інформаційних функцій є однобокими. Бібліотека повинна зберігати соціальну і культурну пам'ять, що міститься в матеріальному предметі –книзі, розвивати у користувачів потребу в ній. Тому бібліотека  це центр інформаційного комфорту та духовного розвитку. Книга як матеріальний об’єкт не має естетичного замінника. Комп’ютерну революцію не зупинити, однак і паперових книг читається все більше і більше.

 

       Сьогодення вимагає від бібліотеки  наповнення її роботи новим

змістом, відокремлює нові напрямки функціонування:

• підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної,

пізнавальної, інтелектуальної функцій;

• формування особистості з високим рівнем громадянської свідомості,

належними нормами поведінки;

• забезпечення реалізації таких принципів функціонування бібліотеки, як

пріоритет читацьких інтересів, їх вивчення та задоволення відповідно до

можливостей бібліотеки; формування в учнів стійкої потреби у книжці, вміння вільно орієнтуватись в комплексі джерел інформації;

• підвищення бібліотечної культури засобами системи бібліотечно-

бібліографічних занять, проведення днів та тижнів бібліотеки, оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачами;

• координація роботи бібліотеки з учнями, викладачами, майстрами,

вихователями щодо популяризації книги, у задоволенні інформаційних потреб читачів;

• систематична робота із збереження, поповнення та розширення

книжкового фонду за допомогою краєзнавчих матеріалів, літературних доробок місцевих авторів, засобами проведення доброчинних акцій «Подаруй бібліотеці книгу», «Підтримай бібліотеку свого навчального закладу» тощо;

• зміцнення матеріальної бази бібліотеки, оснащення її аудіо та

відеоапаратурою, телевізором, ксероксом, комп’ютером.

 

      Бібліотека  розвиває творчі здібності, таланти, пізнавальні

інтереси й сприяє успішному засвоєнню навчальних програм учнями,

підвищенню методичної та педагогічної майстерності педпрацівників через

відповідні технології інформаційної та масової роботи.

 

 

      Інформаційна функція бібліотеки  реалізується через:

- виставки нових надходжень;

- інформаційні огляди (новини регіону, з життя села, сьогодення Держави та ін..);

- картотеки індивідуальної інформації;

- тижні бібліографії (Л.Українка, Т.Шевченко, «Співці України» та ін.);

- інформаційні бібліотечно-бібліографічні консультації, уроки (Методи самостійної роботи з книгою, Дзвони Чорнобиля та ін.);

- інформування про книги ( «Пам’ять серця», «Дорогами й стежками історії України», «Дорогами війни» та ін..) ;

- виставки-перегляди ( «Історичні поеми Т.Шевченко про Україну», «Л.Українка:думи і мрії», «Чи знаєш ти основний закон» та ін..);

- турніри знавців, вікторини тощо («Чи знаєш ти основний закон», «Адміністративна та кримінальна відповідальність»,» Методи самостійної роботи з книгою» та ін..) .

 

      Інноваційні форми масової роботи бібліотеки  мають специфічні

особливості:

- новизна у формах проведення заходів;

- діалог бібліотекаря з читачами і читачів між собою;

- наявність елементів дискусійності, театралізації у викладі інформації про

літературу;

- використання ігрових моментів, атрибутики, що передає специфіку

запропонованої форми;

- залучення читачів до розробки сценарію й активної участі у проведенні

заходу.

 

      Масові заходи бібліотеки  проводяться в діалогових, рекламно-

інформаційних та ігрових формах:

- вечір-діалог;

- вечір-портрет;

- турнір ерудитів;

- рекламно-ігрові форми;

- прес-калейдоскоп;

- екологічний бумеранг та інше.

      Ігрові форми в бібліотеці стимулюють пізнавальну діяльність учнів, ігрові

ситуації роблять захід більш привабливим.